سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا بازاریابی موتور جستجو ضروری است؟

مهمترین جنبه ی سئو ساده کردن وب سایت تان برای کاربر و ربات های موتور جستجو است. هرچند موتورهای جستجو بطور فزاینده پیچیده  شده اند ولی هنوز نمی توانند صفحات وب را مانند انسانها درک کنند. سئو به موتور کمک می کند تا ببیند هر صفحه در چه موردی است و چگونه برای استفاده ی کاربر مفید خواهد بود. 

 

یک بحث عمومی برعلیه سئو

غالبا اظهاراتی از این قبیل میشنویم:

“هیچ مهندس باهوشی هرگز موتور جستجویی نمیسازه که وب سایتی رو مجبور به پیروی از یک سری قواعد و اصول خاص برای رتبه گرفتن و شاخص شدن بکنه. هر آدم عاقلی سیستمی میخواد که بتونه از هر ساختاری بگذره و هر مقدار کد پیچیده و ناقصی رو تجزیه کنه و باز در نهایت راهی پیدا کنه که بهترین نتیجه ی مربوط رو برگردونه ، نه چیزی که توسط متخصصین بدون مجوز موتورها بهینه سازی شده”.

ولی صبر کنید ….

تصور کنید عکس سگ خانگی تان را آنلاین پست کرده اید. مردم عکس را اینطور شرح میدن: “یک سگ سیاه , سایز متوسط ، از نژاد … که داره تو پارک توپ بازی میکنه”. در صورتیکه بهترین موتور جستجو در دنیا هم امکان نداره عکس رو اینگونه تشریح کنه . پس چطور یک موتور جستجو میتونه عکسی رو بفهمه ؟ خوشبختانه سئو به وب مسترها این قدرت را میده تا سرنخهایی به موتورها بدن تا بتونن برای درک مطلب ازشون استفاده کنند. در واقع اضافه کردن ساختار مناسب به مطلبتون برای سئو ضروری است.

شما با درک توانایی ها و محدودیت های موتورهای جستجو میتونید مطالب وب تون را به گونه ای که موتورها بتونن هضم کنن بسازید ، فرمت کنید و حاشیه نویسی کنید. بدون سئو ، وب سایتها میتونن برای موتورهای جستجو نامرئی بشن.

بازاریابی موتور جستجو