سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهینه سازی سایت چگونه بر روی رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیر می گ

 

 

بهینه سازی سایت چگونه بر روی رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیر می گذارد؟ در آموزش سئو باید در نظر بگیرید که موتورهای جستجو دائما در تلاش هستند تا با بهتر کردن کارایی شان بهترین نتیجه ممکن را به کاربر بدهند. البته لغت "بهترین" ذهنی است. ولی می شود گفت موتورها بینش "خوبی" از اینکه چه صفحاتی نیاز جستجوی شان را برآورد می کنند دارند. در کل اینکه این نوع سایت ها چند وجه مشترک دارند.

در آموزش سئو باید در نظر بگیرید که موتورهای جستجو دائما در تلاش هستند تا با بهتر کردن کارایی شان بهترین نتیجه ممکن را به کاربر بدهند. البته لغت “بهترین” ذهنی است. ولی می شود گفت موتورها بینش “خوبی” از اینکه چه صفحاتی نیاز جستجوی شان را برآورد می کنند دارند. در کل اینکه این نوع سایت ها چند وجه مشترک دارند.

 

1- استفاده ، جهت یابی و درک آسان

 

2- اطلاعات مفید که مستقیما به پرسش ربط دارد ارائه می دهند.

 

3- طراحی حرفه ای که برای مرورکننده های مدرن قابل دسترسی اند.

 

4- محتوای با کیفیت ، معتبر و مشروع ارائه می دهند.

 

موتورها علی رغم تمام پیشرفت های خارق العاده شان هنوز نمی توانند مثل انسانها متن ها را بخوانند ، عکسی را ببینند یا ویدیویی را نگاه کنند. آنها باید برای باز کردن و رتبه دادن به محتوا روی یک سری اطلاعات متا (لزوما نه تگ های متا) در مورد اینکه مردم چطوری با سایت ها و صفحات تعامل می کنند و کیفیت آنها در چه حدی است، تکیه کنند.

 

تاثیر قابلیت استفاده و تجربه کاربری یک سایت بر روی نتایج

رتبه دادن موتورها

موتورها مستقیما از یک سری متغیرهای محدود استفاده می کنند: کلیدواژه ها ، لینک ها و ساختار سایت. البته موتورها می توانند از طریق الگوهای لینک ، میزان کار کاربر و کامپیوترهای یادگیر، پیش بینی های قابل توجه ای در باره یک سایت خاص انجام بدهند. “قابلیت استفاده و تجربه کاربری” تاثیر درجه دو، روی رتبه بندی موتورها دارد و به طور غیرمستقیم محبوبیت سایت را نشان می دهد تا کیفیت بالای آن معلوم شود.

 

سیگنال های کیفیت محتوا

1- اندازه گیری کارکرد

وقتی موتور صفحه نتایج را نشان تان می دهد میتواند موفقیت رتبه ها را از روی اینکه شما تا چه حد با آن نتایج کار کردید اندازه گیری کند. اگر شما روی اولین لینک کلیک کنید و بعد سریعا برگردید و روی دومین لینک کلیک کنید این نشان می دهد که شما از اولین نتیجه راضی نبودید. ضمنا موتورها دنبال “کلیک های طولانی” هم هستند یعنی وقتی کاربر روی نتیجه ای کلیک کرده ولی سریعا به صفحه ی اصلی نتایج برنمی گردد. موتورها میتوانند با زیر نظر داشتن میلیون ها میلیون پرسش روزانه حجم بزرگی از اطلاعات را جمع آوری و روی آنها قضاوت کنند.

 

2- کامپیوترهایی که یاد می گیرند

گوگل در سال 2011 Panda update را به آلگوریتم رتبه بندی اش اضافه کرد تا سریعا بتواند کیفیت وب سایت ها را بسنجد. گوگل در اول کار برای رتبه دهی به هزاران سایت و یافتن محتواهای کیفیت پایین ، آن هم به صورت دستی ، ‌از پرسنل خود استفاده می کرد. بعد گوگل کامپیوترهای با قابلیت یادگیری به سیستمش معرفی کرد و زمانی که آنها توانستند با دقت پیش بینی کنند که از دید کاربرها چه سایت های کیفیت پایین هستند سپس الگوریتم شان را روی میلیون ها سایت در اینترنت راه اندازی کرد. نتیجه نهایی باعث شد تا 20% از کل نتایج جستجوی گوگل ترتیب مجدد داده شوند.

 

3- الگوهای لینکی

موتورها در همان اوایل کار متوجه شدند که ساختار لینکی اینترنت می تواند محل خوبی برای “رای ها و محبوبیت ها” باشد ، یعنی سایت های کیفیت بالا ،‌ لینک های بیشتری نسبت به رقبای کیفیت پایین کسب می کردند. امروزه ، الگوریتم های link analysis بسیار پیشرفته شده اند ولی اصول اولیه یکی است.

 

ساختن محتوا

در دنیای آموزش سئو بیشترین چیزی که به دفعات تکرار می شود “ساختن محتوای عالی” است. محتوای جذاب و مفید برای بهینه سازی موتور جستجو ضروری است. تمام جستجوهای انجام شده در موتورها با یک “قصد” همراه اند: پیدا کردن ، یادگرفتن ، حل کردن ، خریدن ، درست کردن ، درمان کردن و یا فهمیدن. در نتیجه موتورها به بهترین وجه ممکن صفحات وب را براساس همین “قصدها” مرتب و در صفحه نتایج نشان می دهند. ساختن محتوای کامل که بتواند نیاز جستجوکنندگان را برآورد کند امکان بالا رفتن رتبه ی شما را بیشتر می کند.

 

قصدهای جستجوهای مالی

شناسایی مشاغل ، خرید آنلاین یا انجام کار

 

جستجوهای مالی الزاما شامل کارت های اعتباری یا انتقال وجه نیستند. پرسش های مالی میتوانند ثبت نام برای حساب رایگان مثلا در مجله آشپزی ، ایجاد حساب کاربری جی میل یا حتی پیدا کردن خوراک مکزیکی در شهر ؟؟؟ باشد.

 

جستجوهای راهبردی

بازدید از مقصد از پیش تعیین شده یا پیدا کردن URL خاص.

 

 

جستجوهای راهبردی به قصد رفتن مستقیم به وب سایت خاصی می باشد. برخی مواقع کاربر URL دقیق را نمی داند و موتور به عنوان راهنمای تلفن/آدرس عمل می کند.

 

جستجوهای اطلاعاتی

جستجوی اطلاعات غیر مالی

 

 

 

این جستجوها شامل بخش بزرگی از پرسش ها ، گرفته از آب و هوا ، نقشه تا مسیر سفر به مریخ (حدود هشت ماه) است. در این خصوص ، جستجوها عمدتا غیر تجاری و غیر مالی هستند و هدف ، خود اطلاعات است و هیچ نیازی غیر از کلیک کردن و خواندن نیست.

 

انجام این “قصدها” به شما بستگی دارد. خلاقیت ، نوشته های کیفیت بالا ، استفاده از مثال و وارد کردن تصاویر و ویدیو همه می توانند در ساختن محتوایی که کاملا با هدف کاربر و آموزش سئو سایت هم جهت باشد کمک کند.