سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه آبگرمکن دیواری و آبگرمکن ایستاده

نکته مهم در انتخاب آبگرمکن ها حجم ذخیره آنها است، در واقع زمان گرم کردن حجم ثابت از آب در آبگرمکن ایستاده یا آبگرمکن دیواری و همچنین توجه به انرژی تامین کننده در دسترس در انتخاب نوع آبگرمکن مهم می باشد.


در خرید بهترین آبگرمکن اولین نکته ای که ملاک است میزان مصرف آب است اینکه چه مقدار آب گرم در واحد زمان نیاز است برای مثال یک دوش حمام به میزان 10 لیتر بر دقیقه آب گرم نیاز دارد.

آبگرمکن با دیگ آب گرم یا بویلر متفاوت است. آبگرم تولید شده در آبگرمکن به صورت مستقیم برای مصارف استفاده می شود اما آب گرم تولید شده در یک دیگ برای سیستم گرمایش یا به عنوان واسطه حرارتی برای تولید آب گرم مصرفی به کار می رود.

 استفاده از آب دیگ به صورت مستقیم برای موارد مصرفی دوش و حمام و ظرفشویی اشتباه است.

 

خرید و انتخاب بهترین آبگرمکن دیواری و ایستاده

مقایسه بهترین آبگرمکن دیواری و آبگرمکن ایستاده

نکته قابل توجه هنگام خرید آبگرمکن ها که یک مقدار تخصصی تر است حجم ذخیره است.

اصلاً تفاوت آبگرمکن با حجم ذخیره و بدون حجم ذخیره چیست؟

 بیشتر عقیده خریداران بر این است که آبگرمکن ایستاده بهتر و قوی‌تر است و پاسخگوی بهتری دارد در صورتیکه اینطور نیست.

اغلب یک آبگرمکن ایستاده دبی آب کمتری نسبت به آبگرمکن فوری بدون حجم ذخیره دارد در واقع توان انتقال حرارت به دآب در آبگرمکن لحظه‌ای بیشتر از آبگرمکن مخزن دار است این مهم زمانی نمود می‌کند که دو دستگاه آبگرمکن مخزن دار و دیگری بدون مخزن به دو عدد شیر که کاملا باز هستند متصل شود. در ابتدا دمای خروجی از شیر در هر دو مورد ثابت است اما بعد از چند دقیقه دمای خروجی آب گرم که از آبگرمکن مخزن دار خارج میشود افت می‌کند چرا که آب گرم داخل مخزن مصرف شده و آب سرد جایگزین می‌شود.

در واقع زمان گرم کردن حجم ثابت از آب در آبگرمکن ایستاده بیشتر از آبگرمکن دیواری است این مقایسه صرفاً جهت انواع آبگرمکن گازی ایستاده و دیواری موجود در بازار است.

شما میتوانید برای مطالعه ادامه مقاله درمور مقایسه آبگرمکن برقی و آبگرمکن گازی به لینک زیر مراجعه نمایید.

بهترین آبگرمکن دیواری